http://vrachtbescherming.nl/
http://www.avadofulfilment.nl
http://verpakkingenzo.nl/
http://transsmart.nl/magento

Met de groei van online verkopen worden webwinkels professioneler en de consument veeleisender. Logistiek heeft een enorme impact op het succes van online retail en die rol zal alleen maar groter worden. Same day delivery heeft een vlucht genomen, maar ook experimenten met zondag- en avondbezorging lijken in goede aarde te vallen. In 2016 zullen de mogelijkheden alleen maar toenemen.


Hi_Marieke-hfdrdctnlDe manier waarop de pakketten bij de consument komen, is een marketinginstrument geworden. Het is niet alleen de webshopper die 24 uur per dag vanuit zijn luie stoel van alles in zijn winkelmandje mikt, ook de webwinkelier moet 24 uur per dag in touw zijn om die klant goed van dienst te kunnen zijn. Of zorgen dat anderen dat voor hem doen.

De consument wil heus niet altijd zijn aankoop direct in huis hebben. De snelheid waarmee hij geleverd wil hebben hangt natuurlijk erg van het product af. Belangrijk is wel om uw klant te laten weten wanneer hij het pakket kan verwachten, liefst in zo klein mogelijke tijdslots. Uw klant beloven dat het pakket ergens tussen acht en vijf wordt geleverd is niet meer van deze tijd. Kunt u het niet nog beter regelen? Zorg dan dat uw klant het pakket ergens kan afhalen.

2016 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin de logistieke mogelijkheden in een stroomversnelling komen. Het jaar waarin de klant, die maar wat graag aan de knoppen zit, bepaalt waar, wanneer en hoe hij geleverd krijgt. En tegen welke prijs. Kortom, het jaar van differentiatie in bezorging. U hoeft als webwinkelier niet overal vooraan te staan en alle mogelijke bezorgopties te bieden. Het is wel goed om op de hoogte te zijn en keuzes te maken die passen bij uw bedrijf en uw klant. Zodat u in ieder geval uw beloftes kunt waarmaken.

Door: Marieke Verdonk
www.twinklemagazine.nl

 

Marieke Verdonk is hoofdredacteur van het vakblad Twinkle, de vaktitel over e-commerce en digital retailing. Daarnaast verzorgt ze content voor de diverse events die Twinkle door het jaar heen organiseert over e-commerce. Ze houdt zich ook bezig met de buitenlandse activiteiten als E-commercefacts.com en de Global E-commerce Summit.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail